Reklamační řád

Tento reklamační řád se vztahuje na prodej zboží společnosti JAKO models – Jan Koblic IČO: 19167784 , se sídlem: Hošnice 33 431 14 Strupčice , Praha (dále jako prodávající).

I. Záruka za jakost

I.I. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá právní vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal:

I.I.I má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání takové vlastnosti, pak takové, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy prodávajícího a/nebo výrobce;

I.I.II se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá;

I.I.III je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;

I.I.IV vyhovuje věc požadavkům právních předpisů

I.II Kupující je povinen při osobním převzetí od prodávajícího zkontrolovat stav přebíraného zboží, jeho úplnost a nepoškozenost

II. Způsob uplatnění reklamace

II.I Práva kupujícího z vadného plnění (dále jako reklamace) musí být uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem.

II.II Kupující má právo uplatnit reklamaci na adrese sídla prodávajícího, a to po předchozí emailové komunikaci.

II.III Kupující je povinen při reklamaci doložit datum koupě daného zboží, a to zejména předložením příslušného daňového dokladu.

II.IV Kupující nemá právo uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny daného zboží nebo pokud nebylo domluveno jinak.

III. Lhůty pro uplatnění a vyřízení reklamace

III.I Poskytl-li prodávající nad rámec zákonných povinností (zejména zákonné lhůty) záruku za jakost, její uplatnění se řídí tímto reklamačním řádem. 

III.II Lhůta pro uplatnění reklamace začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, který je uveden v daňovém dokladu nebo jiném takovém dokumentu.

III.III Záruční lhůta pro spotřebitele činí pro nové zboží 24 měsíců.

III.IV Kupující je povinen reklamovat zboží bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že je na zboží vada. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví.

III.V. Reklamuje-li kupující zboží oprávněně, neběží lhůta pro reklamaci po dobu, po kterou je zboží v opravě, a kupující jej nemůže užívat.

III.VI Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Prodávající je povinen vydat na žádost kupujícího písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno datum a místo uplatnění reklamace, charakteristika vytýkané vady, požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob, jakým bude kupující informován o jejím vyřízení. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit. Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možné vůbec nebo včas uskutečnit.

III.VII Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace.

III.VIII V případě vyřešení reklamace výměnou zboží neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění, ale pokračuje běh lhůty reklamovaného zboží.

IV. Výjimky z odpovědnosti za vady

IV.I Prodávající neodpovídá za vady zboží v následujících případech:

IV.I.I Je-li vada na zboží v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny;

IV.I.II Je způsobena kupující a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením zboží;

IV.I.III Vada na zboží vznikla opotřebením způsobeným obvyklým užíváním nebo vyplývá-li to z povahy věci;

IV.I.IV Jde-li o zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží v době převzetí zboží kupujícím;

IV.I.V Mechanické poškození zboží;

IV.I.VI Vada vznikla neodbornou instalací, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží;

IV.I.VII Provedením nekvalifikovaného zásahu či změna parametrů;

IV.I.VIII Používání zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je prodejcem/výrobcem určeno;

IV.I.IX Poškození v důsledku vyšší moci

Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 31. března 2023